Pierwszy i najbardziej elementarny krok w pozycjonowaniu strony to identyfikacja słów kluczowych adekwatnych dla danej witryny.
Słowa kluczowe powinny znaleźć odzwierciedlenie w: tytule strony, metatagach (choć robot google je ignoruje), treści strony, anchorach, opisach linków, opisach obrazków, etc. Po co to wszystko? Aby internauci wpisujący hasła w wyszukiwarkę zobaczyli nasz link na pierwszej stronie wyników.
Podstawowe pytanie: czego szukają internauci? Całe szczęście wymyślono już narzędzia, które pomagają zbadać sprawę. Skorzystałam z jednej z funkcji AdWords: adwords.google.com/select/KeywordToolExternal, która w bardzo przyjazny sposób pokazuje frazy zbieżne z wyszukiwaną oraz statystyki zapytań. Doskonałe narzędzie, które przy okazji daje do myślenia. :)
Jak nie przesadzić z ilością słów kluczowych? Warto pamiętać, że wyszukiwarki mogą uznać nadmierne nagromadzenie słów kluczowych za spam. Dlatego niezłym ćwiczeniem jest sprawdzenie zagęszczenia słów kluczowych przy pomocy darmowych narzędzi, np. www.webconfs.com/keyword-density-checker.php.
No i ostatecznie, aby monitorować słowa kluczowe po jakich internauci trafiają na stronę warto zainstalować Google Analytics i stale monitorować sekcję dotyczącą wyszukiwań.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz